Összes oldalmegjelenítés

2012. február 19., vasárnap

Kunhímzés

Apai részről kun lány vagyok, Kunhegyesen élnek/éltek a felmenőim már nagyon régóta...
Már lassan 3 éve hogy megismerkedtem a xszemes hímzéssel, és egy ideje már elkezdett érdekelni másféle hímzés is. Mégpedig a Kunhímzés.
Annyira egyedi, annyira speciális, rögtön felismerhető hímzésfajta, és szerintem gyönyörű...
Épp most találtam ezt: " Fennmaradt hímzéseinknek feltehetően legkorábbi emlékei."
Nem semmi...
Egyik jellemzője, hogy paszteles árnyalatokkal készül leginkább, ellentétben mondjuk a kalocsai erős színeivel. Szerintem a népi hímzések között  kimondottan "modern". :))))))))
Oláhné Lipták Erzsébet karcagi kunhímző munkája

Szeretnélek megkérni, Kedves Olvasóm, ha van kunhímzés mintád, akkor küldd el nekem, mert elég nehezen tudok szerezni.

7 megjegyzés:

  1. Ez kicsit olyan mint a tűfestés ugye? Bár lehetne szálhímzés is.

    VálaszTörlés
  2. Különleges, még sosem láttam ilyet...

    VálaszTörlés
  3. Bár anyai nagyszülői ágon én is arról a tájról származom,de nem ismerem ezt a hímzésfajtát,bár nagyon szép.Azért nem felejtem el ezt a kérést,hátha találok valahol valamikor ilyet...

    VálaszTörlés
  4. Engem leginkább a vásárhelyi hímzésre emlékeztet azt is pasztelles árnyalatokkal gyapjú szállal hímezték.
    A vásárhelyi hímzésből sincs mintám:(
    http://rece-fice-fono.blogspot.com/ az oldalsáv lenti részén találsz kész hímzést.

    VálaszTörlés
  5. Gyönyörű! ... de mintám nekem sincs :(

    VálaszTörlés
  6. Köszönöm Lányok a kommenteket!!!

    Nyuzsi, lapos és hamis-lapos ötlésekkel készül leginkább!!!

    Jutka, Te nagyon profi vagy!!!!! Tényleg nagyon hasonlít a vásárhelyire, olvastam is, hogy egyik alakult ki a másikból (vagy másik az egyikből) szóval nagyon közeli "rokonok""" :)))

    Amúgy kaptam e-mailbe mintát, köszönöm!!!!

    VálaszTörlés
  7. Halihó:)én most ismerkedtem meg a kunhimzéssel és nagyon bejön:))ha vki tud mintåt küldeni nekem nagyon köszi

    VálaszTörlés